02 november 2016

Beursje

 
Hoewel we de afgelopen maanden vooral bezig waren met verhuizen enzo, is het natuurlijk niet zo dat ik sinds juni niet meer gehaakt heb. Ik heb niet meer geblogd, maar er gaat natuurlijk bijna nooit een dag voorbij dat ik niet minstens één steekje haak.
 
Zo kwam ik het patroon tegen van Frieda's flowers blanket, een CAL van Stylecraft. Dat zijn echt waanzinnig mooie bloemenzeshoekjes. Er was duidelijk geen houden meer aan en ik begon onmiddellijk aan mijn eerste bloem:
 


He-le-maal mooi! dus vol goede moed begon ik aan het tweede zeshoekje: helemaal zwart, met een klein wit bloemetje in het midden.

Maar plotseling realiseerde ik me dat ik deze deken helemaal niet mooi vind. De individuele zeshoekjes zijn prachtig maar de deken is rommelig en schopt mijn OCD volkomen in de war. Daarnaast was ik (uiteraard) aan het haken met haaknaald 0,75, dus een deken zou het sowieso niet worden. Gelukkig ben ik nogal een verzamelaar, dus ik kon gewoon een knip uit de kast graaien en van deze twee zeshoekjes een schattig beursje maken. En dit vind ik een stuk mooier dan de deken!

Het broeit al een poosje... er ligt nog een knip in de kast. Misschien een licht exemplaar?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten