23 oktober 2012

Jampotjes


Net als je denkt dat het niet erger kan, borrelt er een idee bij je op: al die glazen ptten die ik zo trouw in de glasbak gooi, kan ik daar eigenlijk niet iets mee? Denken is doen, dus ik heb de haaknaald gepakt om te kijken of ik iets gezelligs met textuur op de deksels kon verzinnen. En dan natuurlijk allemaal unieke potten maken.
Uiteindelijk is de variatie minimaal: ik kan een popcornsteek, een puffsteek en een reliƫfsteek, maar eigenlijk vind ik het stiekem wel een gezellig resultaat.

En het ergste is: ze staan zo mooi in de vensterbank omdat ze leeg zijn. Dus dit is met recht het meest zinloze project dat ik ooit ben begonnen, haha.



Een paar potten heb ik inmiddels wel in gebruik: een paar voor het badschuim, voor haarelastiekjes en natuurlijk voor bolletjes katoen. Daarvoor heb ik speciaal een heel grote pot augurken leeggegeten.





        
Maar het mooiste blijft: sereen en leeg in de vensterbank. Stiekem af en toe een potje erbij, hoewel ik het nu beperk tot de echt mooie potten.



En het mooiste is: niemand hier thuis vraagt zich af waarom er ineens speciale mosterd gegeten wordt of waarom de jam in een interessant vierkant potje zit. De heren zien de gekkigheid met een toegeeflijk glimlachje aan en hopen waarschijnlijk dat het snel weer over zal zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten