27 oktober 2012

Een klein grapje tussendoor

Gisteren bedacht ik mij dat ik ooit begonnen was met een klein lapje in de shadow boxsteek. Het patroon vond ik hier op Ravelry. Het is een patroon dat een lekkere textuur geeft.

Ik was begonnen met een lapje op kussengrootte, om het patroon uit te proberen. Maar dat lapje heb ik als voorbeeld weggegegeven. Dus gisteravond ben ik opieuw begonnen en vandaag heb ik kant twee gehaakt. Kussen erin gestopt en met een kreefsteek dichtgehaakt.

Het resultaat:

  1. een lekker bollig kussen
  2. zeker weten dat er een tweede moet komen
  3. een onbestemd gevoel dat er ook nog een dekentje gehaakt moet worden.
Zo'n dekentje zou heerlijk zijn: het haakwerk voelt lekker, is lekker dik en voegt zich toch heel gemakkelijk.
Maar het is zo'n simpel patroon, dat ik bang ben dat ik de deken walgend van me afgooi voor ik halverwege ben. Maar moet dat me ervan weerhouden om te beginnen?
Decisions, decisions...

Maar het kussen is mooi geworden!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten