15 juni 2015

Zwart-paarse tas

Eindelijk heb ik weer eens iets afgemaakt. Nou ja, ik ben eerst iets nieuws begonnen natuurlijk, maar dit keer doorgezet tot het einde.




Ik vond bij Hobby lobby een patroon. Hoewel zij zeggen dat zwart boooooooring is, was dat de enige kleur waarvan ik genoeg bolletjes had liggen. Het patroon is prachtig, met veel onnodige bobbels, krullen en versieringen, die het heerlijk lush maken.

Nader onderzoek leerde dat ik weliswaar vijf bolletjes glanskatoen van de Wibra had, maar dat het vijf verschillende  kleurnummers waren. Ook de dikte verschilde nogal. Er lag ook nog een restje onbestemd garen, dat er min of meer op leek. Maar het was allemaal zwart en glanzen en de kleur leek niet heel erg te verschillen, dus vol goede moed ging ik aan het werk. Per slot van rekening zie je niets van het kleurverschil als je flink doorloopt, haha.

Helaas bleek het niet genoeg garen te zijn. Dus de afwerking is iets minder lush dan gepland en het laatste stukje is met gewone katoen gehaakt.

Daarna de binnenkant: een restje paarse, glanzende, stevige voeringstof en heel veel zakken. En een leuk idee dat helaas niet werkt: een hele rij vakjes voor haaknaalden. enfin, dan blijven die maar leeg.



Ik ben helemaal weg van het patroon en gematigd vrolijk over het resultaat. Misschien nog maar een keer proberen met mooi garen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten