22 januari 2015

Update fractals: halverwege

Ik ben halverwege mijn fractalsdeken! Eigenlijk ben ik nu net zover als het origineel, maar omdat hij het formaat nog niet eens 1 meter bij ruim 2 meter heeft, is het meer een brede sjaal, dan een deken, dus ik had bedacht dat ik hem beter kon verdubbelen. Dan kan ik hem straks mooi gebruiken als een sprei op het logeerbed. Per slot van rekening was het geweldig om een over-the-top Engelse logeerkamer te hebben, maar als je in Engeland woont, is dat ineens een stuk minder interessant.

Het haken van deze deken blijft heerlijk. Ik zit deze winter met een knusse, warme lap op schoot een beetje voor me uit te haken. Heerlijk! Zelfs al heb ik versie 1 bijna halverwege weggegooid en heb ik het hele eerste gedeelte van deze deken moeten uithalen, het verveelt eigenlijk nog steeds niet. Je moet voortdurend opletten, hoewel er steeds meer herhaling duidelijk wordt.  De achterkant blijft een beetje vervelend, maar als je dan na twee toeren de lap omdraait en een nieuwe rij h's ziet verschijnen... Machtig!
 

 
Ondertussen haak ik nog genoeg kleine dingen tussendoor, maar deze mijlpaal moet even gememoreerd worden!
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten