22 januari 2015

Chunky slofjes

Alsof ik nog niet genoeg sokken heb gehaakt, kwam ik een patroon tegen van slofjes met twee draden acrylgaren en haaknaald 8. Het patroon werkte niet helemaal voor me, maar na wat aanpassingen heb ik hem helemaal in de vingers.

10 halve stokjes in een magic ring.
Daarna 9 toer van 20 halve stokjes.
Vervolgens 9 toer heen en terug over 16 halve stokjes.
Dan de instap omhaken met 20 vasten
Tenslotte de achternaad sluiten.

Net zo snel als simpel. Dus voor ik het wist had ik twee paar bruine een paar roze en een paar zwarte gemaakt.








Daarna werd het tijd om te experimenteren. Hier een paar met afwisselend een reliëfstokje voor en een reliëfstokje achter. Die worden meteen een stuk dikker dan de originele.


En net toen ik dacht dat 5 paar voor de verandering weer eens meer dan genoeg was, begon Henry een paar bruine te dragen, klaagde dat ze iets te strak waren (dat was niet zo gek, ik mikte op maat 39 en niet op maat 43) en verzocht me een paar gele te maken in de juiste maat.
Twee steken breder, de neus twee toer langer... en alle reliëfstokjes aan de buitenkant. Dat vind ik trouwens nog een van de meest geslaagde steken! lekker dik en minder rommelig dan de gele hierboven.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten