10 oktober 2014

Grenoble Matelassé afghan

Priscilla Hewitt maakt fantastische patronen! Ik vind haar Matelassé dekens prachtig. ik heb me dus maar niet ingehouden en meteen haar hele boekje gehaald. En daaruit ben in direct begonnen met deze, de Grenoble.

Het patroon lijkt in het begin heel ingewikkeld, maar omdat je iedere keer hetzelfde doet, valt het eigenlijk wel mee. Het is wel één van de weinige patronen die niet na een tijdje gaan vervelen.
Toen ik in het voorjaar iedere keer hele einden moest wandelen, heb ik regelmatig een lapje meegenomen.



Als je een uur loopt, heb je er maar zo bijna een heel achthoekje bij.  :)

Uiteindelijk was de deken nog verrassend snel klaar. Ik had 30 grote motieven en 20 kleine nodig en natuurlijk ook nog een handvol halve motiefjes, omdat ik van rechte dekens houd.
Ik heb de motieven met halve vasten aan elkaar gehaakt, omdat dat een mooie, dikke lijn tussen de motieven geeft. En het resultaat is net zo mooi als op het voorbeeld!
(de foto echter niet, helaas zit momenteel het Kanaal tussen mij en deze deken, ik moet de foto dus nog vervangen)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten