26 september 2014

AH-tas

Ik zag op internet steeds meer met wisselend succes omgehaakte AH-tassen. Dat leek mij wel een leuke uitdaging. Ik had leuke katoen gekocht bij de Action en besloot een niet verspringende grannysteek te gebruiken. Tas gemeten, steken uitgerekend en begonnen...


Ik werd best wel behoorlijk vrolijk van het resultaat. Maar na een centimeter of tien begon ik best wel te twijfelen aan het formaat. En jawel... hij was uiteraard centimeters te smal. Kortom, het tasje belande op de stapel 'nog te maken' die inmiddels het formaat van de Chinese muur begon aan te nemen.
In de zomervakantie zag ik in Engeland tasjes bij de Tesco, die gemaakt waren van gerecyclede petflessen. Net iets smaller en heerlijk soepel. Ik bedacht dat die mooi binnenstebuiten als voeringtas gebruikt konden worden, dus na de vakantie kon ik eindelijk weer verder



Een tasje rechttoe, rechtaan is natuurlijk veel te flauw, dus halverwege heb ik een zakje gemaakt met een randje bloemetjesgranny's. Zo'n randje wilde ik ook bovenaan zetten, dus ik had er toch al een paar liggen. En ik moet zeggen, dit werd een projectje waar ik bijzonder blij van werd. De tas paste, het zakje werd mooi en ik had zelfs genoeg katoen voor de bovenrand (waar ik halverwege wat over begon te twijfelen).
Ik heb de Tescotas binnenstebuiten erin genaaid en was bijzonder content met het resultaat. Hij was prachtig! Ik heb hem vol trots aan mijn hakende familieleden geshowd en maar meteen aan mijn schoonzusje gegeven. Per slot van rekening is mijn huis al meer dan vol en vooral tassen heb ik niet meer zo heel erg nodig :)

Uiteraard was ik vergeten een foto te maken, maar Patricia had hem laatst bij ons afscheidsfeestje bij zich. Een beetje te veel zon helaas, maar dit is hem dus geworden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten