27 november 2013

Mooie Mildred

In de kerstvakantie waren we in Ierland, waar in een Inside Crochet heb gekocht. Hierin stond een poncho die zó mooi was, dat ik hem zeker wilde haken.

In de voorjaarsvakantie heb ik Wol gekocht in Stroud: 25 % wol en 75 % acryl, omdat het me een doodzonde leek om zoiets moois te haken van pure acryl. Het waren bollen van 400 gram, zulke grote heb ik nog nooit gehad! (het voordeel is dat ik meteen een stuk 'kleiner' lijk. Op deze manier lijkt de noodzaak van lijnen ineens een stuk minder groot!)



 Ik was niet van plan om daar meteen te beginnen, want eigenlijk moest ik eerst nog een paar dekens afmaken. maar een klein stukje mocht wel van me. Dus ik heb een middag lang heerlijk zitten haken in The Retreat. Biertje, haakje, wat wil een mens nog meer?



Daarna de boel keurig aan de kant gelegd voor de zomervakantie. Tijdens onze omzwervingen door Engeland was dit mijn Project.
Het was best lastig om de Engelse termen te moeten gebruiken, ik heb zeker in het begin een hoop moeten uithalen. Maar nèt voor we de laatste camping bereikten, was het Werk gedaan. En het resultaat was net zo mooi als ik gehoopt had!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten