01 april 2013

Paassokken

Ik had het al een paar keer geprobeerd, maar het wild niet echt lukken. Mijn eerste paar sokken bleek halverwege reusachtige vormen aan te nemen. Sok nummer twee deed hetzelfde en poging drie ligt hier achter mijn rug, omdat ik de hiel niet goed krijg.

Wel, het is dus niet meer dan logisch om te beginnen aan een nieuwe poging...

Ik had hier een patroon gevonden. Lekker met haaknaald 5, dus nog een quicky ook. Enfin, nog voor ik begon, voelde ik al nattigheid en pakte haaknaald vier. Twee maal reuzensokken en een hiel voor een danig misvormd persoon hebben me voorzichtig gemaakt. Maar ook dit keer bleek al na 12 toer dat ik met iets reusachtigs bezig was. Teen aan de kant gegooid, haaknaald 3 gepakt en vol goede moed opnieuw begonnen.


En jawel, er begon iets Moois te ontstaan. In zeer on-Nora-achtige blije streepjes ontvouwde zich iets dat leek op een sok. Vol verbazing paste ik het ding toer na toer, maar het bleef goed gaan. en uitendelijk....



Hij past echt!!!!!!

Maar toen kwam de moeilijkste opgave. Hoe te bewijzen dat dit geen dom geluk was, maar een opzettelijk goed gelukt (hoewel een maartje te groot) streperig exemplaar uit de familie der sokken? Wel, ik moest de andere nog maken, natuurlijk.
Dus vol goede moed en met één sok aan mijn voet heb ik de haaknaald weer ter hand genomen. Halverwege verbokte ik nog even de volgorde van de strepen, maar dat was zo weer rechtgezet.

En dus, uiteindelijk: kan ik vol trots twee identieke, gestreepte voetjes tonen.




Het was leuk om te doen, maar dit gaat slijten als een malle. Misschien moet ik de volgende keer geen gewone huis-huin-en-keukenacryl nemen, maar goede sokkenwol...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten