30 oktober 2011

Eentje af... maar dan....

Er is een deken af!



Het is de deken voor mijn collega, die graag wat paars wilde toevoegen aan haar grijze bank.
Ik kan nog steeds niet wennen aan de kleurencombi, maar goed, dat hoeft nu ook niet meer, haha.

Je zou denken dat mijn leven iest overzichtelijker wordt, omdat ik een deken minder te haken heb, maar ik moet bekennen dat ik er weer vies ben ingestonken: ik zag een mooi patroon op internet... en voor ik het wist ben ik begonnen aan een proeflapje. Een proeflapje van 1.50 bij 1.50 meter dan, want als je toch haakt, kun je beter meteen een dekentje maken, haha. Vooruit, hier komt een kleine sneak peak:


Het is de arrow stitch, ik vind em be-au-ti-ful!
Omdat ik de afgelopen week vakantie heb gehad (lang leven het onderwijs) ben ik ook al lekker opgeschoten: 25 van de 35-40 patronen zijn af! Als ik me echt kwaad maak, kan ik hem dus in drie dagen af hebben, haha. Maar ook voor deze geldt: na een keer of 20 begint het patroon me de neus uit te hangen. Ik moet dus bekennen dat ik gisteren een klein beetje aan een lush, zwart vest ben begonnen. Misschien niet zo heel verstandig, daar ik eerder deze week al aan een paarse jas was begonnen....

Enfin, er staat weer genoeg op de pennen, maar ik heb eindelijk toestemming om zoveel mogelijk te haken: Henry heeft ontdekt dat ik meer dan 70 bollen in huis had liggen.... De komende twee maanden mag ik dus geen wol kopen, alleen ophaken. Yeah. Right. Ik kom al bollen te kort om mijn arrow stitch afghan af te maken.... en ik heb voor drie andere afghans ook wit nodig.... ik zal binnenkort wel weer in de winkel te vinden zijn.

Maar dat afmaken... dat blijft wel een goed idee. Waarom heb ik me vanochtend weer lopen verlekkeren aan allerlei prachtige patronen? Zucht. Maar: ik ben niet aan iets nieuws begonnen. Misschien begint er toch iets van verstand in mijn haakmanie te ontstaan.

Ik beloof hierbij plechtig pas aan een volgende deken te beginnen, nadat ik er minimaal twee heb afgerond.
Zo, nu moet ik me er alleen nog aan houden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten