31 oktober 2016

Herfst

Het is herfst in Northumberland. En eigenlijk zijn de kleuren niet anders dan herfst in Nederland. Toch lijkt het op een of andere manier... meer. Er wonen niet zo gek veel mensen hier en wat je dan overhoudt is een schrikbarende hoeveelheid natuur. En al die natuur is momenteel aan het ontvlammen in alle roden, bruinen en paarsen die je je maar kunt voorstellen.
Dan kun je nog maar één ding doen.
Dan haak je een bijpassende sjaal.

En ja, we hadden ooit al zo'n sjaal. Maar na een wandeling kwam ik thuis zonder mijn twee meter skinny moeizaam in halve vasten gewrochte sjaal.
Snif.
De achteloos weggeworpen sjaal had alle kleuren die ik mooi vind: roestige herfsttinten, diep groen en donkerpaars. Goedkope Fenna van de Wibra, maar het werd dankzij de halve vasten en het speciale patroon van de slip slope scarf toch een luxe sjaal. Of misschien voelde het zo, omdat het een eeuwigheid kost om te haken.
 

 
 
Weer terug op bezoek in Nederland moest ik natuurlijk echt even bij mijn favo garenwinkel langs om te kijken of er nog mooie kleuren Fenna waren, zodat ik mijn sjaal kon vervangen. Uiteindelijk is het deze geworden:
 
 
Bruinen en groenen, helemaal prima. Het vergrijsde blauw van zee of lucht, mooi! Alleen dat roze... Nou ja: hoera! Ik ben een meisje :)
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten