25 juni 2010

De dingen die niet opschieten

Soms kun je je zo verheugen op een project, dat je er maar niet aan begint, omdat de voorpret al genoeg is. Enfin, dat is natuurlijk niet meer dan een goeie (?) smoes om te verklaren waarom mijn favoriete project zo moeizaam opstart. Ik ben al tijden van plan om een draak te haken. Ik heb een lieve mail gestuurd aan Amigurumi Artist en kreeg tot mijn vreugde per ommegaande het patroon opgestuurd. Ik kan niet begrijpen dat ze deze prachtige patronen niet verkoopt, zeker als ik zie wat voor prijzen mensen durven te vragen voor de meest eenvoudige en vaak afzichtlijke ami's. Voor de foto's enzo, kun je kijken op http://amigurumiartist.blogspot.com/2010/01/ragnarok-dragon.html deze staat bij mij bovenaan in mijn favorieten!

Ik ben een paar weken eindelijk begonnen, maar begin te merken dat ik geen 20 meer ben (haha). dus een leesbrilletje aangeschaft en in de volle zon van start gegaan. Het verheugt me dat ik nog steeds met naaigaren kan haken, maar het gaat zoooooooooo traag, dat ik al snel weer naar naald 5 grijp en een paar grannies produceer. Het resultaat totnutoe (niet lachen)



Al mijn goede voornemens te spijt kom ik niet verder dan het achterhoofd. Op zich een belangrijk onderdeel, anders zou hij de vulling waarmee hij denkt verliezen, maar echt indrukwekkend is het nog niet.

Nee, dan de octopus. Daarvan is na een paar dagen in ieder geval het lijf af


Wel  jammer dat zo'n beest dan weer 8 van die heel lange armen moet heben... Zo duurt het waarschijnlijk nog eeuwen voor hij af is. Zeker met mijn tempo! Het haken staat op een laag pitje nu het einde van het schooljaar naakt. Het is voornamelijk examens nakijken, nog meer examens nakijken en onmiddelijk na het avondeten op de bank sneuvelen om vervolgens om 2 uur 's nachts, tot mijn verrassing, beneden wakker te worden.

Nog twee weken te gaan, dan liggen er zeven lange, vrije weken voor me die ik mag vullen met boeken, haken en andere nuttige (;-P)bezigheden.
Ik kan niet wachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten